سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب برتر

کرونا در کودکان

کودکانی که قبل از خواب به قصه کودکانه شب صوتی گوش می کنند، ذهنشان بیشتر از حالت عادی برای به خواب رفتن آماده می شود. قصه کودکانه شب صوتی مخصوصا اگر با یک موسیقی متن آرام همراه باشند، در ایجاد آرامش قبل از خواب کودک تاثیر زیادی دارد. فکر کردن به تخیلات موجود در داستان، و همراه شدن با جریان آن، کودک را از نوسانات روز جدا کرده و به آرامش شب نزدیک تر می کند. قصه های صوتی با روایت راوی و فضاسازی های متناسب با ذهن کودک برای او روایت می شوند. تحقیقات نشان داده اند که کودکان گوش دادن به قصه های صوتی را بیشتر از خواندن کتاب های فیزیکی دوست دارند و علاقه و تمرکز آن ها در بردخورد با قصه های صوتی شب بیشتر است. 

لذا قصه کودکانه شب صوتی می تواند راهی مناسب برای علاقمند کردن کودکان به دنبال کردن قصه ها و کتاب خوانی در سنین بزرگسالی آن ها باشد. با گوش کردن به قصه های صوتی، کودک سعی می کند سناریو داستان را در ذهن خود حفظ کند و با تصویرسازی جریان هایی که در داستان اتفاق می افتد، قوه تخیل خود را نیز وارد داستان کند. به همین دلیل است که قصه های صوتی عادات کتاب و قصه خوانی را در کودکان تقویت می کنند، حافظه کودکان را ارتقاء می دهند و مهارت های نوشتاری و تکلمی را در کودکان بالا می برند. 


علائم کرونا در کودکان نسبت به بزرگترها خفیف تر است. تشخیص کرونا در کودکان همانند بزرگسالان با انجام تست کرونا انجام می پذیرد. طبق نتایج تحقیقات به دست آمده علائم کرونا در اغلب کودکانی که به آن مبتلا شده اند  بسیار خفیف تا متوسط مانند سرماخوردگی بوده و شامل مواردی مانند تب، آبریزش بینی، سرفه، استفراغ و اسهال بوده است؛ اما ابتلا به این ویروس در کودکانی که بیماری زمینه ای قلبی و تنفسی دارند، مانند بزرگسالان، خطرناک تر از سایر گروه ها است. 

با مراجعه به سایت وولک می توانید به انبوهی از قصه های کودکانه شب صوتی جذاب و شنیدنی برای کودکان  و هم چنین مقالات  کاربردی در حوزه سلامت و روانشناسی کودک خود دسترسی داشته باشید.