سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وب برتر

طراحی لوگو نوشتاری منحصر به فرد

 

طراحی لوگو، طراحی یک اثر هنری است؛ به همین دلیل فرایند طراحی لوگو را به سختی می توان تعریف کرد. هر طراح گرافیکی رویکرد خاص خود را در این مسیر طی می کند. برای برخی طراحی لوگو نوشتاری منحصر به فرد متدی روشمند و منظم دارد. طراح لوگو به همگان نشان می دهد که چگونه تحقیق و تحلیل را می توان با نبوغ خلاقانه ترکیب کرد تا یک لوگو هوشمند و یک هویت بصری جذاب برای برند ها تولید کرد. در این مقاله 7 مرحله اساسی از طراحی یک لوگوی حرفه ای و خوب را برایتان میگوییم؛ با ما همراه باشید.

مرحله اول: ارزیابی برند

مرحله دوم: تحقیق درباره حوزه فعالیت تجاری

مرحله سوم: تهیه فهرستی از محل استفاده از لوگو

مرحله چهارم: انواع مفاهیم لوگو در صنعت پیش رو

مرحله پنجم: پیش نویس های دیجیتال از لوگو را در نرم افزار های تخصصی طراحی لوگو ایجاد کنید

مرحله ششم: اتود های طراحی را در اختیار مشتری قرار دهید و با دریافت بازخوردها، به اصلاح و بازبینی بپردازید.

مرحله هفتم: تحویل لوگوی آماده با فرمت های مخصوص به مشتری

طراحی لوگو ترکیبی و تصویری ممکن است به زمان بیشتری نسبت به لوگوهای تایپوگرافی نیاز داشته باشد؛ اما معمولا این 7 مرحله برای طراحی هر نوع لوگویی کاربرد دارد و به صورت کلی بیان شده است. اگر طراح لوگو هستید قطعا باید بدانید که ممکن است با کارفرماهایی مواجه شوید، که ممکن است هیچ چیز از اصول و فنون طراحی لوگو ندانند.

اگر طراح لوگو نیستید و در ابتدای راه اندازی کسب و کار و فعالیت تجاری خود هستید، بهتر است با ایده و طرح های متناسب با فعالیت خود در دنیای لوگو ها آشنا شوید و با دیدی باز و اطلاعاتی کمک کننده، به سراغ طراح برای سفارش طراحی لوگو بروید. لوگو باید هوشمندانه طراحی شود و احساسات نهان و آشکار مشتری ها را برانگیزد. هر ذره بینشی می تواند در مورد شرکت و افراد آن توضیح دهد و موفقیت لوگوی یک برند را تضمین کند؛ پس فکر کردن به تک تک عناصر اهمیت بالایی دارد.

منحصر به فرد بودن لوگو چقدر اهمیت دارد؟

یک کلمه: خیلی

لوگو در هر جایی که فکرش را بکنید، برای برند شما کاربرد دارد؛ چه تصمیم به تبلیغ بگیرید، چه بخواهید محصولتان را شیک و خاص به مشتری عرضه کنی، چه بخواهید یک وبسایت حرفه ای برای کار خود داشته باشید و چه بخواهید فعالیت خود را از شبه های اجتماعی جلو ببرید؛ و یا زمانی که بخواهید مغازه بیا محلی فیزیکی برای کار خود در نظر بگیرید؛ در تمامی این موارد، این لوگوی شماست که در نگاه اول به چشم مخاطبانتان می آید. لذا هر قدر لوگوی شما خاص تر و منحصر به فرد تر باشد، ماندگاری آن در ذهن کاربران و مخاطبان بالقوه شما بیشتر است و شانس شما برای انتخاب شدن توسط آن ها بالاتر می رود. ماندگاری لوگوی شما در ذهن مخاطبان در همه ی زوایا مهم است؛ هم زمانی که مخاطب هنوز مشتری شما نشده و هم زمانی که مخاطب از محصول یا خدمت شما استفاده کرده و حالا باید به شما وفادار باشد.

درباره مشتریان وفادار و اهمیت آنها را در برندینگ در مقالات بعدی با شما صبت خواهم کرد؛ حتما من را دنبال کنید.